Hírek


Nyitóoldal > Hírek > Itt az ősz - Megszaporodnak a munkaügyi ellenőrzések

Itt az ősz - Megszaporodnak a munkaügyi ellenőrzések

2009.09.08


Ősszel megszaporodnak a munkaügyi ellenőrzések, érdemes áttekinteni cégünk munkaügyi kötelezettségeit.

Akár 20 milliós bírság

„Az őszi szezonális munkák idején jellemzően megszaporodnak a munkaügyi ellenőrzések, amelyek során a feltárt munkaügyi szabálytalanságokat akár húszmillió forintos összeggel is szankcionálhatja az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség. Ezért fontos áttekinteni a munkáltatók munkaügyi kötelezettségeit és a szezonális foglalkoztatással kapcsolatos lehetőségeket” - idézi a VG online egy könyvvizsgáló, adó- és pénzügyi tanácsadó cég munkaügyi szaktanácsadóját.

A foglalkoztatás leggyakoribb formái

„A legtöbb ágazatban a foglalkoztatás legkézenfekvőbb formája a munkaviszonyban történő foglalkoztatás, ami alapesetben napi nyolc, heti negyvenórás munkaidőben történik. Ez azonban a szezonális szektorokban tevékenykedő munkáltatók munkaszervezési lehetőségeit igen jelentősen behatárolja, és rugalmatlanná teszi, éppen ezért az őszi mezőgazdasági munkák megszervezése során a megfelelő foglalkoztatási forma kiválasztása rendszeresen visszatérő problémát okoz a munkáltatóknak. A Munka Törvénykönyve azonban számos foglalkoztatási lehetőséget biztosít a szezonális ágazatokban érintett munkáltatók számára” - mutat rá a szakértő.

A pihenő időről szóló rendeletek

A Munka Törvénykönyve az idénymunkában történő foglalkoztatás esetében, a pihenőidővel kapcsolatos rendelkezések tekintetében állapít meg speciális szabályokat: főszabály szerint a munkavállaló részére – két munkavégzés között – legalább 11 óra egybefüggő pihenőidőt kell biztosítani, míg a kollektív szerződés legalább 8 óra egybefüggő pihenőidő biztosítását írhatja elő. A Munka Törvénykönyve előírja továbbá, hogy a munkáltató által elrendelhető munkaidőkeret eplica breitling legfeljebb 4 havi, 16 heti lehet – a kollektív szerződés ettől eltérő munkaidőkeretet is megállapíthat –, s ennek alkalmazása esetén a foglalkoztatónak hat nap munkavégzést követően, egy pihenőnapot kell biztosítania a munkavállaló részére. ulysse nardin replica watches VG Online 2009-09-03

Fórum


Kérdéseit felteheti az email címen, hamarosan megválaszoljuk!


Nyitóoldal > Fórum > Milyen feladatai lehetnek egy könyvelőnek cégalapítással kapcsolatban?

Milyen feladatai lehetnek egy könyvelőnek cégalapítással kapcsolatban?

2009-09-07


Egy könyvelő számos területen nyújthat segítséget egy cégnek az első lépések megtételekor, attól függően, hogy mikor fordul hozzá, a cégalapítás előtt, vagy utána. Egy jó ügyvéd nagyon sok kérdésben támasz ilyenkor, mégis érdemes már a társasági szerződés aláírása előtt konzultálni a könyvelővel is.

Egy könyvelő feladata lehet:
1. Ha még nincs társasági szerződés
1.1. Ügyvéd ajánlása
1.2. Segítségnyújtás cégforma kiválasztásában, tevékenységekhez kapcsolódó követelmények megismerésében, adózási és könyvvezetési kérdésekben.
1.2.1. Cégforma kiválasztás: mik az előnyei/hátrányai a Bt-nek, a Kft-nek, melyiket mikor érdemes választani
1.2.2. Adózás: Áfa kötelezettség teljesítésének módjáról már cégalapításkor nyilatkozni kell. Már a társasági szerződés megkötésekor tisztában kell lennie a vállalkozónak azzal, hogy az Áfa kötelezettségét az áltanáos szabályok szerint kell majd teljesítenie, vagy alanyi mentességet választ, vagy adómentes tevékenységet folytat, vagy különleges adómegállapítási módot választ, illetve hogy canada goose outlet közösségi adószámra szüksége lesz-e.
„Az okmányirodához, illetőleg a cégbírósághoz benyújtott bejelentkezési nyomtatványon az adózónak nyilatkoznia kell arról is, hogy az általános forgalmi adó vonatkozásában alanyi mentességet választ, a tevékenység közérdekű és/vagy egyéb sajátos jellegére tekintettel kizárólag adómentes tevékenységet folytat, illetve egyéb speciális jellegére tekintettel adómentes tevékenység esetén az adókötelessé tételt választja, vagy valamely különleges adómegállapítási módot választ, figyelemmel az általa folytatandó tevékenységre és az általános forgalmi adóról szóló törvény szabályaira, továbbá az adómentes termékimportot nem közvetett vámjogi képviselő igénybevételével teljesíti vagy közvetett vámjogi képviselőként jár el. Az egyéni vállalkozó arról is köteles nyilatkozni, hogy választja-e az átalányadózást.”
1.3. Segítségnyújtás a tőkeelemek összeállításában:
1.3.1. Készpénz vagy apport
1.3.2. Jegyzett tőke és egyéb források (alárendelt kölcsöntőke)
1.3.3. A tőke melyik mérlegtételeken jelenjen meg.
2. Amennyiben a cégbejegyzés előtt már végzett tevékenységet a Társaság, akkor az előtársasági időszak könyvelése
3. Bejelentkezés az Adóhatósághoz a cégbejegyzéstől számított 15 napon belül.
4. Bejelentkezés az illetékes Önkormányzathoz helyi adók hatálya alá, a cégbejegyzéstől számított 15 napon belül.
5. Bejelentkezés az OEP-hez, ha van alkalmazott
6. Bejelentkezés a Munkaügyi felügyelethez (0-san is).
7. Foglalkoztatottak (és biztosított vállalkozó) bejelentése az adóhatósághoz a biztosítási jogviszony kialakulásával egyidőben.
8. Szabályzatok elkészítése a cégbejegyzéstől számított 90 napon belül
8.1. Számviteli politika
8.1.1. Pénzkezelési szabályzat
8.1.2. Értékelési szabályzat
8.1.3. Leltárkészítési szabályzat
8.2. Számlarend
8.3. Szigorú számadású bizonylatok nyilvántartása
9. KSH adatszolgáltatás – kezdő vállalkozók részére – honlapról letölthető
10. Segítségnyújtás számlavezető pénzintézet választásában, pénzforgalmi számlaszám nyitásához
11. Bélyegző kötelező tartalmi elemeinek bemutatása, esetleg bélyegzőkészítő ajánlása
12. Amennyiben alkalmazott van a cégben, akkor üzemorvos választásban segítségnyújtás. 13. franck muller replica watches

Kezdő és kis- vállalkozásoknak

Könyvelés Adótanácsadás
Cégalapítás
Áraink és ajánlatkérés


Elérhetőség

Bp. I.ker. Pauler u. 17.
A Déli pályaudvartól öt percre
Megközelíthető:
18-as villamossal, Metróval,
5-ös, 178-as, 105-ös, 16-os busszal

térkép I. kerület

Számely Gábor
ügyvezető partner
Tel: +36
1 225 15 17


Szenes Katalin
partner
Tel: +36
1 225 15 17


Szabó Éva
vezető munkatárs
Tel: +36
1 225 15 17


Szabó Krisztina számítástechnikai vezető
vezető munkatárs
Tel: +36
1 225 15 17